Shiatsu & Massage Praktijk Halsema

Segmentale massage therapie

Deze opleiding volg ik op dit moment , bij DBA Groningen

Segmentale massage is therapeutisch van karakter en het is gebaseerd op het feit dat elke uittredende zenuw uit het wervelkolom verbonden is met een orgaan, een spier, bot en huiddeel. Hierdoor staan deze onlosmakelijk met elkaar in verbinding en kan een verstoring in de ene de andere beïnvloeden.

Segmentale massage maakt gebruik van deze kennis om doeltreffend klachten aan te pakken en het lichaam weer te laten functioneren zoals het zou moeten.

Cupping therapie

Cupping is een intensieve manier om spierknopen te ontspannen. Bovenop en rondom de pijnlijke spier wordt de huid en het bindweefsel stevig gestimuleerd door middel van het vacuüm brengen van de cup en door gebruik van olie. Met een trekkende beweging wordt de cup over de huid getrokken in de richting van bindweefsel, spierverloop en de (energiebanen) meridianen. Het onderliggende gebied wordt extreem goed doorbloed en door reflexwerking komt het onderliggende spiergebied tot ontspanning. Doordat de huid vacuüm wordt getrokken wordt histamine en endorfine lokaal gestimuleerd, waardoor het te behandelend gebied wordt verdoofd. Cupping wordt toegepast om diep in het bindweefsel te komen en is uitermate geschikt bij spierproblemen, stress, frozen shoulder, hoofdpijn en sportblessure De eerste paar paar behandelingen kunnen pijnlijk zijn doordat het onderliggende weefsel verstoord is. De behandeling is niet geschikt bij een hogebloeddruk en tijdens een zwangerschap.